بیان

ساخت وبلاگ

سپاهان اصفهان در دیدار آسیایی پنجم خود به مصاف حریفی از عربستان می رود که در دهه اخیر دو مرتبه طعم شکست برابر نصف جهانی ها را چشیده است.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مشرق،  سپاهان قهرمان چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برای حذف نشدن از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چاره ای ندارد جز اینکه فردا (چهارشنبه) از الاتحاد عربستان برای سومین بار در دهه اخیر یک مغلوب بسازد.

شاگردان ایگور استیماچ کروات نه در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران جایگاه و شرایط مناسبی دارند و نه در لیگ قهرمانان آسیا توانسته اند آنچنان که باید و شاید توانایی هایشان را نشان دهند.

زردپوشان نصف جهانی در لیگ برتر نه تنها نتوانسته اند از عنوان قهرمانی فصل پیش خود دفاع کنند که برعکس با کسب 32 امتیاز در 26 هفته روی پله یازدهم مسابقات ایستاده اند که عملکردی غیر قابل توجیه برای آنهاست.

تیمی که در لیگ برتر 26 گل زده و 26 گل خورده در لیگ قهرمانان آسیا هم طی 4 دیدار با کسب 3 امتیاز و ثبت تفاضل گل 3- بعد از لوکوموتیو تاشکند 4 امتیازی، النصر امارات 7 امتیازی و الاتحاد عربستان به خاطر تفاضل گل بدتر روی پله چهارم ایستاده است.

وضعیت الاتحاد در لیگ و در آسیا
شاید این از بخت خوش سپاهان باشد که رقیب روز چهارشنبه این تیم علی رغم عملکرد خوب در لیگ برتر عربستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ناتوان نشان داده است.

الاتحاد در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر عربستان با کسب 14 پیروزی، و 4 تساوی 46 امتیازی است تا با تفاضل گل 18+ بعد از الاهلی و الهلال تیم سوم جدول 14 تیمی مسابقات باشد.

جالب اینکه همین تیم شیر در خانه، در لیگ قهرمانان اوضاعش روبراه نیست. رقیب سپاهان از 4 دیدار قبلی خود برابر النصر امارات و لوکوموتیو تنها 3 امتیاز گرفته در حالی که 3 گل زده و 4 گل دریافت کرده است.

به نظر می رسد الاتحاد با تمام ادعاهایش بتواند پلی باشد برای بازگشت سپاهان به رقابت‌ها. هرچند که باید امیدوار بود یکی از دو تیم بالانشین لوکوموتیو یا النصر بتواند در هر دو دیدار این مرحله رقیبش را شکست دهد تا شانس سپاهان برای صعود به عنوان تیم دوم گروه A افزایش یابد.

خاطره خوش چهارشنبه های 87
آخرین باری که سپاهان و الاتحاد به مصاف هم رفتند به سال 2008 بر می گردد، جایی که دو تیم دو مرتبه برابر یکدیگر صف آرایی کردند و از قضا در هر دو دیدار که بر حسب اتفاق چهارشنبه یرگزار شده اند پیروزی با نماینده کشورمان بوده است.

سپاهان و الاتحاد اولین بار چهارشنبه 21 فروردین ماه سال 1387 با یکدیگر در مرحله گروهی لیگ قهرمانا آسیا روبرو شدند. 8 سال و 9 روز قبل ابتدا سید مهدی سید صالحی در دقیقه 59 به الاتحاد گل زد و بعد هادی عقیلی در دقیقه 72 نتیجه را تغیر داد. در نهایت هم طلال مشعل با گل دقیقه 89 خود بازی را 2-1 کرد اما تیم پیروز میزبانی بود که از حمایت تماشاگرانش بهره می برد.

سپاهان در بازی برگشت به عربستان رفت و البته این بار با ضربه دقیقه 78 عماد رضا عراقی تیر خلاص را به الاتحاد زد تا در دو بازی پیروز میدان باشد. حال باید دید که آیا نتیجه سومین چهارشنبه هم در تقابل های الاتحاد و سپاهان به کام زرد پوشان اصفهانی خواهد بود؟

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:56

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت آهن در بازار گفت: در طول ۱۵ روز گذشته قیمت آهن به دلیل افزایش قیمت آهن وارداتی از چین، برزیل و هند و افزایش تعرفه‌های وارداتی به هر کیلو ۱۷۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش رویش نیوز اکبر شمشیری در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت بازار آهن در اصفهان با اشاره به رکود 90 درصدی بازار آهن اصفهان اظهار داشت: هنوز رکود بر بازار آهن سایه انداخته و در سال جدید نیز شاهد هیچ‌گونه رونقی در این بازار نیستیم. در واقع دلیل این معضل توقف ساخت‌وساز و عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان است.

وی افزود: متأسفانه سال گذشته 25‌درصد از آهن‌فروشان اصفهانی به دلیل افت قیمت آهن، مشکلات دارایی و رکود موجود در بازار پروانه فعالیت خود را باطل کردند و به مشاغل دیگر و یا جمعیت بالای بیکاران پیوستند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون بازار آهن در رکود کامل به سر می‌برد و به‌ندرت کسی تمایل به ورود به این شغل را دارد.

وی با اشاره به مشکلات دارایی و مالیات ارزش برافزوده در بازار آهن گفت: مالیات ارزش برافزوده بزرگ‌ترین مشکل تمام تولیدکنندگان و فروشندگان در مشاغل مختلف است که بازار آهن نیز از این قاعده مستثنا نیست.

شمشیری بیان کرد: اخیراً اداره‌کل دارایی مصوبه جدیدی را تصویب کرده و با توجه به توجیهات قانون جدید مالیاتی، امید داریم که مشکلات تولیدکنندگان و فروشندگان کمتر شده و تسهیلات لازم برای مشاغل درگیر با بحث مالیات ارزش برافزوده در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش 30‌درصدی قیمت آهن در بازار تصریح کرد: در طول 15 روز گذشته قیمت آهن به دلیل افزایش قیمت آهن وارداتی از چین، برزیل و هند و افزایش تعرفه‌های وارداتی به هر کیلو 1700 تومان افزایش پیدا کرده است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:56

برنامه این هفته نود تحت تاثیر حواشی و نتیجه دیدار تیمهای استقلال و پرسپولیس قرار داشت و کارشناس داوری این برنامه اشتباهات بزرگ داور دربی را اعلام کرد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مشرق،  طبق روال هر دوشنبه شب، برنامه 90 روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی هفته اخیر کشورمان پرداخت. دربی 82 بدون شک حساس‌ترین بازی لیگ در هفته گذشته بود و بیشتر زمان برنامه به این موضوع اختصاص داشت.

سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب زیباترین دربی سال های اخیر پخش شد که شامل گزینه های زیر بود:

۱- استقلال ۳ پرسپولیس ۲ : اسفند ۹۳ (گل برتری پیروز قربانی)
۲- استقلال ۳ پرسپولیس ۰: آذر ۹۰ (آخرین برد استقلال در جام حذفی)
۳- پرسپولیس ۳ استقلال ۲: بهمن ۹۰ (گل های ایمون زاید)
۴- پرسپولیس ۴ استقلال ۲: فروردین  (دربی ۸۲ آخرین دربی)

alt

 گزارشی از حواشی قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی و مشخص شدن تیم های هم گروه ایران پخش شد.

alt

 برندگان نظرسنجی برنامه گذشته نود کسانی که بودند که نتیجه ۴-۲ یا همان عدد ۲۴ را ارسال کردند و به همین بهانه ابراهیم پور همسر مرحوم هادی نوروزی روی خط تلفنی آمد و قرعه کشی مسابقه به کمک او انجام شد. جالب بود که همسر هادی نوروزی عدد ۲۴ را انتخاب کرد و یکی از برندگان برنامه غلامعلی ابراهیم پور کلیجی از بابل پدر همسر نوروزی بود که  عدد ۲۴ را برای برنامه ارسال کرده بود و احتمال برنده شدن او یک به هزار بود!

معصومه ابراهیم پور گفت اتفاقاتی در حال رخ دادن است که به زنده بودن ۲۴ ابدی ایمان پیدا کرده ام. من و پدرم و کل خانواده عدد ۲۴ را ارسال کردیم، در بازی رفت هم وقتی پرسپولیس عقب بود هانی گفته بود بابا به من گفته گل می زنیم.

پیش از پخش 90 درجه کلیپ زیبا از صحنه های جذاب دربی با موسیقی پخش شد.

جدول لیگ برتر مرور شد و با بررسی نمودار روند حرکتی تیم های مدعی در جدول لیگ بازی های باقی مانده تا انتهای فصل عنوان شد.

alt

بازی تیم های پدیده و گسترش با برتری تیم مشهدی به عنوان اولین بازی هفته پخش شد. پس از آن مسابقه تراکتورسازی و صبا با تساوی دو تیم در تبریز روی آنتن رفت.

محمد فنایی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و داوری دو بازی پخش شده بررسی شد که فنایی درباره مسابقه پدیده - گسترش فولاد گفت: روی گل پدیده بازیکن این تیم با پشت روی بازیکن گسترش فولاد خطا کرد.

مسابقه تراکتورسازی -صبا: روی تکل شدید بازیکن تراکتور و زدن با کفش به شکم بازیکن صبا کارت زرد کافی بود.

بخش اول گزارش حواشی پیش از دربی در سطح شهر و گفتگو با هواداران و مردم پخش شد.

مصاحبه با پروفسور سمیعی نابغه پزشکی مغز و اعصاب کشور در خصوص علاقه مندی های او به فوتبال و حضور در دربی تهران بخش بعدی بود. (فیلم)

حرفهای جالب پروفسور سمیعی

پروفسور سمیعی یکی از مهمانان ویژه دربی بزرگ پایتخت بود.او درباره این بازی گفت:«می دانم که این بازی یکی از بازی های جالب لیگ ایران است.خداوند فرصتی به ما داد که این بازی را از نزدیک تماشا کنیم.البته از دور خبرها به ما می رسد.باید بگویم که در ایران پرسپولیس و استقلال تک نیستند.تیم های دیگر هم در شهرستان ها هستند که طرفداران زیادی دارند و خیلی قوی شده اند.»

alt

پروفسور سمیعی ادامه داد:«من فوتبال ایران را دنبال می کنم.شهر تبریز و تیم تراکتورسازی را.آنها خیلی از بازی ها را برده اند.من بیشتر طرفدار تیم ملی هستم و هر جا که تیم ملی بازی کند پیگیر نتایج آن هستم.دوست دارم ببینم ایران چه کار می کند.»

او با بیان اینکه فرصت نمی کند تمام بازی های فوتبال را تماشا کند ادامه داد:«سعی می کنم نتایج را از اینترنت دنبال کنم.فکر می کنم ایران به یک آکادمی فوتبال نیاز دارد تا بچه های ایران فوتبال را خیلی زودتر آغاز کنند.بچه ها عاشق فوتبال هستند و در آینده ای نزدیک می توانیم بهترین تیم های فوتبال را در دنیا داشته باشیم.»

یکی از افتخارهای ایران در پایان حرفهایش یک توصیه پزشکی هم به ورزشکاران می کند و می گوید:«بازیکنان باید سعی کنند قبل از مسابقات خیلی مهم و کلیدی افکار خودشان را به مسائل فرعی معطوف نکنند.من به آنها قول می دهم آنها اگر این کار را بکنند می توانند در زمین دو برابر بهتر بازی کنند.مغز ورزشکار است که آنها را در زمین هدایت می کند.»

صحبت های تاج درباره نقطه تاریک دربی

رییس سازمان لیگ با حضور روی خط برنامه نود درباره فروش بیش از حد بلیت بازی دربی پاسخ داد.

او در این باره گفت: بلیت الکترونیکی فروختیم اما اتفاقی که افتاد عده زیادی از مردم طبق عادت بدون بلیت حضور یافته بودند. به همین منظور افرادی که بلیت داشتند پشت سر این افراد گیر کرده بودند و کاری هم از دست نیروی انتظامی بر نمی آمد. صبح اعلام کرده بودم که کسی به استادیوم نیاید و همه بلیت ها فروخته شده است.

alt
وی ادامه داد: کسانی نیز بدون بلیت در استادیوم حضور یافته بودند و با شکستن درب قصد ورود داشتند که به همین منظور نیروی انتظامی مجبور به برخورد با آنها شدند.

مهدی تاج در مورد راهکارش برای عدم تکرار این مساله در آینده گفت: ما رو به جلو می رویم. اگر نگاهی به دربی های قبل بیاندازید متوجه می شوید که رو به جلو می رویم. ما طبق اطلاعیه ای اعلام کردیم کسانی که بلیت داشتند و نتوانستند بیایند ما بلیت او را دوباره شارژ می کنیم. به هرحال باید طبقه دوم صندلی گذاری شود و شماره گذاری شود. تنها مشکل این بازی بحث بلیت فروشی بود که امیدوارم این مساله نیز برطرف شود.

رییس سازمان لیگ در ادامه صحبت هایش درباره حساسیت لیگ دسته اول و راهکار آنها برای این مساله گفت: ما کاملا لیگ دسته اول را در هفته پایانی زیر نظر خواهیم گرفت.

واکنش بازیکن سابق رئال به دربی تهران

میشل سالگادو که امروز در ایران حضور یافته بود در گفتگویی با دوربین برنامه نود درباره دربی نیز صحبت کرد.
او در ابتدای صحبت هایش گفت: خیلی خوشحالم که برای سوم به ایران آمدم. بار اول برای مصاحبه تلویزیونی، دفعه دوم برای یک بازی و بار سوم نیز برای آکادمی رئال ومسائل مربوط به آن.

مدافع سابق رئال در رابطه با دربی تهران گفت: می دانم بازی حساسی است و با شرایط آن کاملا اگاه هستم. بازی رئال و بارسا البته کاملا متفاوت است. چون این دربی می تواند دنیا را به عنوان طرفدار بارسا و رئال تقسیم کند.

وی ادامه داد: راجع به طرفداران دو تیم زیاد شنیده بودم. از من خواسته بودند برای تماشای این دربی به تهران سفر کنم و با چنین طرفدارانی مشخص است دربی بزرگی بوده است.

سالگادو در رابطه با طرفداری نیز اینطور توضیح داد: برای ما نیز اینطور است. دوست دارم رئال ببرد و بارسا ببازد. برد در دربی باعث می شود طرفداران تمام اشتباهاتت را ببخشند. وقتی با برد برگردی مثل پادشاه با تو برخورد می کنند و می توانی در رستوران غذای مجانی بخوری اما وقتی ببازی بهتر است یک هفته در خانه حبس شوی! مسلما این مساله در ایران هم اینطور است و طرفداران دو تیم چنین حسی دارند.
او در توصیه ای به طرفداران استقلال گفت: چیز سختی است که بخواهم بگویم. مسلما آنها خیلی ناراحت هستند. خوبی فوتبال این است که شانس مجدد داری و زندگی هم در جریان است.

بخش دوم حواشی قبل از دربی پخش شد که شامل مشکل عیجب بلیت فروشی بازی و جلوگیری از ورود تماشاگران دارای بلیت به ورزشگاه بود.

گزارش دیدار پرسپولیس - استقلال که با نتیجه 4 بر 2 به سود قرمزها به پایان رسید، پخش شد.

*استقلال 1589 روز بدون برد مقابل پرسپولیس

*زودترین گل 17 سال اخیر پرسپولیس در دربی

*طارمی پنالتی خراب کن ترین بازیکن لیگ

*پرسپولیس هر 3 پنالتی آخر مقابل استقلال را هدر داده است.

*پرسپولیس برد 4 گله خود را پس از 44 سال تکرار کرد.

نمرات سرخابی‌ها در دربی 82

*پرسپولیس

alt

*استقلال

 alt

*کارشناس داوری دربی توسط فنایی: (فیلم)

*گل اول پرسپولیس صحیح بود و طارمی در آفساید نبود.

*پنالتی برای استقلال در محوطه جریمه پرسپولیس گرفته نشد. (خطای هند بازیکن پرسپولیس صحیح بود) در این زمان شاگردان برانکو با یک گل از استقلال پیش بودند.

*رامین رضائیان می‌توانست با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج می‌شد.

*خطای پنالتی که در نیمه دوم برای استقلال گرفته شد، صحیح بود.

*در محوطه جریمه پرسپولیس خطا بر روی برهانی در نیمه اول صورت نگرفت و پنالتی برای استقلال نبود.

*ضربه پنالتی برای پرسپولیس صحیح بود و ضربه طارمی که توسط رحمتی مهار شد، به هیچ وجه گل نشد.

آنالیز بازی پرسپولیس - استقلال

alt


میزان دوندگی بازیکنان پرسپولیس و استقلال
 

alt

alt


alt

 
در ادامه پرویز مظلومی سرمربی تیم فوتبال استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد.

مظلومی:من همان پرویزی هستم که 4 دربی را برده بودم

سرمربی استقلال که مهمان تلفنی برنامه نود بود در ابتدای حرفهایش گفت:«من یک بار دیگر عذرخواهی می کنم از هواداران استقلال که باعث ناراحتی آنها شدیم.ما می خواستیم یک بازی خوب انجام بدهیم.بازیکنان ما برای باخت به زمین نرفته بودند و خوشخالیم از اینکه بازیکنان دو تیم یک بازی خوب را انجام بدهند.من از همان روزی که به استقلال آمدم دنبال این بودم که تیم خوب بازی کند.دربی بازی پر گلی بود و کسل کننده نبود.نمی خواستم دفاع کنم و صفر - صفر شود تا برای خودم کارنامه درست کنم.»

او این را گفت و ادامه داد:«دربی حساسیت های زیادی دارد.ما دقیقه 5 گل خوردیم.پرسپولیسی ها انگیزه داشتند.برگشتن به بازی خیلی سخت بود.ما حلمه کردیم،موقعیت گل ایجاد کردیم.توجیه نمی کنم اما برای ما پنالتی نگرفتند.من اعتقاد دارم خطا روی آرش هم پنالتی بود.به استقلال ضربه خورد.تیم ما داشت حمله می کرد که عادل شیحی را از دست دادیم.در واقع برنامه ما بهم خورد.در دربی جمع کردن بازی خیلی سخت است.»

قبول دارید که پرسپولیس از شما بهتر بازی کرد؟مظلومی در این مورد گفت:«ما اشتباهات فاحشی داشتیم.پرسپولیس از اشتباهات فردی ما استفاده کرد اما اینکه آنها خوب بازی کردند شکی وجود ندارد.»

او درباره شعار هواداران و افت تیم استقلال هم گفت:«دلیل دارد.ما ضربه مهلک را از وسط زمین خوردیم.ما در نتایج اخیر استقلال روی روزبه چشمی حساب باز کرده بودیم اما متاسفانه این بازیکن را چند هفته است که در اختیار نداریم.باشگاه هم تلاش کرد برای ما در نیم فصل برای میانه زمین بازیکن جذب کند که این اتفاق نیفتاد.من همان پرویزی هستم که چند دربی را بردم اما این بی انصافی است که بعضی ها می گویند مربی خارجی می خواهم.»

او درباره تعویض خسرو حیدری هم گفت:«این تصمیم را از روی نیمکت گرفتیم.اگر خسرو در زمین می ماند خیلی بهتر بود.»

او درباره کنار رفتن فرزاد مجیدی هم گفت:«هواداران باید خویشتن دار باشند.این تصمیم باشگاه بود.مجیدی زحمات زیادی کشیده است.فعلا سرپرست منصور پورحیدری است نه کس دیگری.»

مظلومی در پایان از هوادارانش خواست که به ورزشگاه بیایند و در 4 بازی باقیمانده از استقلال حمایت کنند چون تیم او هنوز هم یکی از شانس های قهرمانی است و در فینال جام حذفی هم حضور دارد.

تصاویری از دیدار تیم های استقلال خوزستان - نفت تهران ، استقلال اهواز - سپاهان ، راه آهن - ذوب آهن ، سیاه جامگان - سایپا ، فولاد خوزستان - ملوان بندر انزلی به همراه مصاحبه های بازیکنان و مربیان و حواشی دیدارها پخش شد.

گزارشی از عملکرد بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ های خارجی از جمله مجتبی جباری ، پور علی گنجی، نکونام، سردار آزمون، عزت الهی، محمدی، بیت آشور، حاج صفی، علیرضا جهانبخش مورد بررسی قرار گرفت.

داوری دیدارهای باقی مانده با کارشناسی محمد فنایی مورد بررسی قرار گرفت.

نتیجه نظرسنجی:

در پایان نظر سنجی دربی 82 با اختلاف بالا زیباترین دربی دهه اخیر انتخاب شد.

انتقاد مردم از مدیریت تاج در سازمان لیگ/ نگرفتن پنالتی استقلال و اعتراف مظلومی +عکس و فیلم

برنامه این هفته نود ساعت 2 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:56

نود و دومین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور در حالی برگزار شد که بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه ششم توسعه، یکی از سرفصل‌های مورد بررسی در این نشست بود.

به گزارش رویش نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد درباره  نشست روز گذشته مدیران ارشد شهری کلانشهرهای کشور گفت: این نشست که با حضور شهرداران کلانشهرهای کشور رسمیت یافت، مصوبات خوبی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به مباحثی که در این جلسه مطرح شد، افزود: گزارش نحوه عملکرد بانک شهر و بررسی فعالیت‌های شعب آن در سال 94 و برنامه‌ریزی برای سال جدید از موضوعات مهم مطرح شده در نشست شهرداران بود.

شهردار اصفهان با اشاره به تبادل نظر شهرداران درباره نحوه تعامل با دیوان محاسبات، بیان کرد: بحث و تبادل نظر پیرامون بودجه سال 95 کشور، بحث و تبادل نظر پیرامون لایحه اداری، استخدامی شهرداری‌ها و بازنگری مقررات مربوط به آن، از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست بود.

وی درباره مصوبات نشست شهرداران کلانشهرها گفت: تصمیم گرفته شد در خصوص اقدامات و رویکرد دیوان محاسبات کشور در موضوع حسابرسی و رسیدگی به امور مالی، منابع و مصارف داخلی شهرداری‌ها، تمام شهرداری‌ها یک روند ثابت را پیش بگیرند.

جمالی‌نژاد در ادامه اضافه کرد: بندهایی که نیاز است به برنامه ششم توسعه اضافه شود، در این نشست مورد بحث قرار گرفت و مواردی که نیاز است در بودجه سال 95 برای ارتقای کلان شهری استفاده شود، احصاء و مطرح شد.

گفتنی است نود و دومین نشست شهرداران کلانشهرها به میزبانی تهران و با حضور شهرداران اصفهان، اراک، ارومیه، اهواز، تبریز، تهران، رشت، زاهدان، شیراز، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، مشهد و همدان برگزار شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:17

به گزارش رویش نیوز، حمیدرضا فولادگر در مهر در خصوص جلسات کمیته اصولگرایان برای تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایی گفت: به کمیته هفت نفره ۳ نفر دیگر نیز اضافه شده‌اند، بنابراین اعضای این کمیته به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

نماینده مردم اصفهان گفت: بنده، آقای دهقان و آقای کوهکن به این کمیته اضافه شده‌ایم و جلسات کمیته ادامه دارد.

وی با اشاره به جلسات مستمر کمیته هفت نفره با آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: پس از تعیین نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس، همه منتخبین اصولگرا با سلایق مختلف سیاسی و مستقلانی که مایل نیستند به فراکسیون اصلاح‌طلبان بپیوندند، در همایش بزرگ اصولگرایان حضور خواهند یافت تا فراکسیون فراگیر و واحد اصولگرایی تشکیل شود.

عضو کمیته اصولگرایان اظهار داشت: اعضای کمیته ۱۰ نفره به صورت موردی جلساتی را با آقای لاریجانی داشته‌اند، اما کل اعضای کمیته جلسه‌ای با آقای لاریجانی برگزار نکرده‌اند.

وی با اشاره به جلسات گروه‌های سیاسی مختلف اصلاح‌طلب و اصولگرا با لاریجانی گفت: اقای لاریجانی تقریبا با تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایی به شرط اینکه سلیقه خاص میاندار فراکسیون نباشد و همه سلایق سیاسی در فراکسیون حضور یابند، موافقت کرده است.

فولادگر ادامه داد: کمیته هفت نفره هم جلساتی با منتخبین مجلس دهم که در مجلس نهم حضور دارند، همچنین منتخبین ادوار و غیر ادوار مجلس دهم داشته است.

عضو کمیته اصولگرایان گفت: اصلاح‌طلبان نز جلساتی را با منتخبین داشته‌اند.

وی گفت: هر دو جریان منتظر نتیجه مرحله دوم انتخابات مجلس هستند، زیرا مرحله دوم انتخابات است که تعیین می‌کند کدام فراکسیون اکثریت را در مجلس دهم در اختیار خواهد داشت.

فولادگر اظهار داشت: اصلاح‌طلبان نیز تلاش دارند تا با ائتلاف با حامیان دولت، فراکسیون امید را در مجلس دهم تشکیل دهند.

عضو کمیته اصولگرایان در خصوص موافقت یا عدم موافقت طیف پایداری اصولگرایان با حضور مستقلان در فراکسیون واحد اصولگرایی مجلس دهم، تصریح کرد: برخی اعضای جبهه پایداری در کمیته اصولگرایی حضور دارند و شکل‌گیری فراکسیون واحد را پیگیری می‌کنند. طبعا مخالفتی از جانب پایداری‌ها با این امر وجود ندارد.

وی افزود: باید فراکسیون واحد اصولگرایی در مجلس دهم شکل گیرد تا بتوانیم در انتخابات هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها تاثیرگذار باشیم.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:17

رویداد فرهنگی دختران آفتاب در خانه انقلاب
دوشنبه ، 30 فروردين 1395 ، 15:38

خانه انقلاب اسلامی و ولایت در راستای تقویت نقش پدر در رابطه با تربیت فرزندان اقدام به برگزاری رویداد فرهنگی دختران آفتاب با محویت دختران نوجوان و پدرانشان نموده است.

به گزارش رویش نیوز، این طرح به صورت دوره‌های یک ماهه در جلسات مجزا جهت والدین و دختران 10 تا 18 سال در قالب سخنرانی، اکران فیلم‌های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب و همچنین اکران پوشش اسلامی جمعه‌ها ساعت 10 الی 12 در محل خانه انقلاب اسلامی و ولایت برگزار می گردد.

شایان ذکر است شرکت کنندگان در پایان دوره به اردوی فرهنگی آموزشی راهیان انقلاب جهت بازدید از نقاط تأثیر گزار انقلاب اعزام می‌گردند.

 

alt

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 0:17

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در سی و هفتمین سالروز ارتش اظهار کرد: برای یک ارتش مردمی هیچ چیز با ارزش‌تر از این نیست که توانسته باشد در لحظه نیاز وظیفه خود را به درستی انجام دهد، در این صورت مردم به نیروهای مسلح به چشم کسانی نگاه می‌کنند که به هنگام جنگ و حادثه‌های هولناک مانند حصار محکمی می‌توانند بر آن‌ها تکیه کنند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس این آزمایش افتخار آمیز برای ارتش پیش آمد؛ در طول آن 8 سال در سرتاسر جبهه‌های طولانی جنگ، رزمندگان ارتشی عملیات‌های بزرگی را انجام دادند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: آن روزی که دشمنان ایران گمان می‌کردند از سوی نیروهای مسلح ما هیچ‌گونه تهدید علیه نیروی متجاوز وجود نخواهد داشت نیروهای مسلح در کنار آحاد مردم مثل سد مستحکمی در مقابل دشمن ایستادند.

وی ابراز کرد: 8 سال نیروی مهاجم در سوی همه مراکز قدرت نظامی و پشتیبانی و تسلیحاتی حمایت می‌شد به جایی نرسید و با قدرت نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم ما مرزهای کشور سالم ماند و دشمنان متجاوز ناچار شدند با اعتراف به ناکامی خودشان از مرزهای ما فاصله بگیرند.

زرگرپور در ادامه تأکید کرد: باید توجه داشت ارتش جمهوری اسلامی ایران در عین دارا بودن تمام مؤلفه‌های یک ارتش منظم، منسجم، کارآمد و قهرمان از پشتوانه عظیم دینی و مکتبی برخوردار است که ارتش ایران اسلامی را از تمامی ارتش‌های جهان متمایز نموده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از ارتش‌ها در منطقه ما بیش از یک سال است که با تمام قوا به یمن مظلوم تهاجم کرده و تاکنون جز کشتار کاری از پیش نبرده‌اند، این‌گونه ارتش‌ها در ظاهر توان عملیاتی و نظامی بالایی دارند اما در میدان عملیات فقط نظامی‌گری صرف، بی‌منطقی و کشتار در دستور کار آن‌هاست که عملکرد ارتش آمریکا در عراق و افغانستان نمونه بارز ارتش‌های با هویت نظامی‌گری صرف است.

استاندار اصفهان در ادامه عنوان کرد: این مجموعه‌های نظامی در هرجایی که حضور پیدا می‌کنند مایه فساد اخلاقی است و فشار و کشتار بر مردم خواهند داشت، در شرایطی که مدعی مقابله با سلاح‌های کشتاری هستند می‌بینیم که برخلاف این ادعا هواپیمای بدون سرنشین آمریکا کودکان، مردان و زنان بی‌گناه افغانستان و پاکستان را قتل عام می‌کنند و تروریست‌های مورد حمایت آشکار و پنهان امریکا نیز در عراق و سوریه مردم را می‌کشند.

وی بیان کرد: تنها نیروی مسلح جهان که هم مکتبی است و انگیزه‌های معنوی دارد و هم کارایی و کارآمدی دارد و در کشوری برخوردار از استقلال به تمام معنا عمل می‌کند و هم از لحاظ تجهیزات و امکانات که توسط خود ساخته و ایجاد کرده است، قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: باید خداوند متعال را به خاطر این موهبت الهی که نه تنها امنیتی بی‌نظیر در این منطقه آشفته به ایران اسلامی عطا نموده است بلکه در سایر نقاط جهان حافظ منافع و پاسدار ارزش‌های مورد حمایت انقلاب اسلامی شاکر و سپاس گذار بود.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که روز به روز توفیقات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد و به شما رزمندگان دلاور ارتش خصوصاً جان برکفان نیروی زمینی همیشه قهرمان توفیق ایفای نقش در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های ایران اسلامی در سراسر گیتی را عنایت کند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 147 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 15:23

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه تجهیز نمازخانه‌های سراسر استان اصفهان از جمله برنامه‌های مهم سال ۹۵ است، گفت: در قالب این برنامه نمازخانه‌های ۴ محور پرتردد استان اصفهان تجهیز و نوسازی می‌شوند.

به گزارش رویش نیوز رضا جدیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مهمترین اقدامات و برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان اصفهان اظهار داشت: بیشترین برنامه‌های فرهنگی که در ستاد اقامه نماز استان برگزار می‌شود با محوریت برپایی نماز جماعت در نهادهای استانی است و این برنامه از اولویت‌های ستاد اقامه نماز استان به شمار می‌رود.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت در مدارس، ادارات، کارخانجات و زندان‌ها و همچنین سرکشی به برگزاری نماز جماعت و تجهیز نمازخانه‌های استان به ویژه نمازخانه‌های بین راهی در 4 محور پرتردد اصفهان-تهران، اصفهان-یزد، اصفهان-شیراز و اصفهان-خوزستان بخشی از فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: ستاد اقامه نماز استان فعالیت‌های فرهنگی خود را در قالب برنامه‌ها و مسابقات داستان نویسی، شعر، مقاله نویسی و کتابخوانی با محوریت نماز برگزار می‌کند، همچنین تهیه و توزیع جوایز فرهنگی برای این برنامه‌ها در راستای اقدامات ستاد اقامه استان است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز استان در ایام اعتکاف نیز فعالیت خود را در قالب هماهنگی اساتید و سخنران ویژه این برنامه، تهیه بسته‌های فرهنگی و توزیع قرآن و مفاتیح به انجام می‌رساند، همچنین برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا و نماز جماعت ویژه مهمانان نوروزی از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز استان در طول سال است.

جدیدی با مثبت قلمداد کردن عملکرد ستاد اقامه نماز استان اصفهان تصریح کرد: در سال 94 و با ارزیابی‌هایی که ستاد اقامه نماز کشور در بخش برگزاری نماز داشت، استان اصفهان توانست جایزه نخست را در این بخش به دست بیاورد و استاندار اصفهان به عنوان نماینده استان این جایزه را از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور دریافت کرد.

وی در پایان با اشاره به حجم فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان و بودجه این نهاد خاطرنشان کرد: ستادهای اقامه نماز نهادی دولتی به حساب نمی‌آیند و دولت در این زمینه‌ها کوچکترین بودجه‌ای در نظر نگرفته است و ستاد اقامه نماز استان بودجه خود را از دفتر مقام معظم رهبری و کمک خیران دریافت می‌کند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 15:23

به گزارش رویش نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شهرداری اصفهان، مصطفی محمدی اظهار کرد: عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح اشکاوند در کمربندی شرق اصفهان مقابل مجموعه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح اشکاوند 60 درصد پیشرفت داشته است، افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح اشکاوند یکی از تقاطع‌های مهم حلقه چهارم حفاظتی است که دسترسی به مجموعه مرکز همایش‌های بین‌المللی را آسان می‌کند.

مدیر سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پروژه شامل پل روگذر و زیرگذر است، خاطر‌نشان کرد: از محور خیابان روح‎الامین به میدان اشکاوند به صورت زیرگذر و از سپاهان شهر به سمت باغ رضوان به صورت روگذر احداث می‎شود؛ البته محور باغ رضوان به سپاهان شهر در همسطح خیابان قرار دارد.

وی به پیشرفت پروژه همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اشاره کرد و گفت: تاسیسات زیربنایی و محوطه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای نیز تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است.

محمدی در ادامه به احداث پروژه استقلال اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه استقلال 70 درصد پیشرفت داشته است.

وی در پایان بیان کرد: در ابتدا قرار بود این پروژه طی دو سال احداث شود اما طبق نظر مدیریت جدید شهرداری مبنی بر اینکه پروژه‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان به پایان برسد، قرار است این پروژه در نیمه نخست سال جاری تکمیل شود.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 15:23

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان گفت: به دلیل بارش‌های اخیر و سرمازدگی بسیاری از محصولات کشاورزی از بین رفت و به همین دلیل شاهد افزایش ۵۰ درصدی قیمت سبزیجات در اصفهان هستیم.

به گزارش رویش نیوزناصر اطرج در گفت‌وگو با تسنیم افزایش قیمت میوه و سبزیجات در اصفهان اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر که در سطح کشور صورت گرفت، خسارت‌های زیادی به محصولات باغداران و کشاورزان زده است، به طوری که سبزیجاتی که اکنون از دزفول برای اصفهان می‌آید، به دلیل نفوذ آب از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمازدگی خسارت زیادی به محصولات کشاورزی وارد کرده، افزود: به دلیل بارش‌های اخیر و سرمازدگی بسیاری از محصولات کشاورزی از بین رفت و به همین دلیل شاهد افزایش 50 درصدی قیمت سبزیجات در اصفهان هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به کمبود نارنگی در بازار گفت: ما همچنان در اصفهان با کمبود نارنگی در بازار مواجه هستیم و تولید داخلی نارنگی روبه اتمام است. متأسفانه با توجه به اینکه نارنگی موجود در بازار وارداتی از پاکستان است و به همین دلیل قیمت آن رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز قیمت پرتقال در اصفهان افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: سال گذشته سازمان تعاون روستایی از محصول پرتقال کشاورزان را خریداری کرد و متاسفانه با توجه به عدم نگهداری صحیح از این محصول بسیاری از محصولات ضایع شد و به همین دلیل قیمت پرتقال در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

اطرج با اشاره به ممنوعیت فروش میوه‌های خارجی در میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: در حال حاضر هیچ‌ نوع میوه خارجی و قاچاق در میادین میوه و تره‌بار به فروش نمی‌رسد و بازرسان صنعت و معدن و اصناف اصفهان بر این موضوع نظارت دارند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 1:07

رونمایی از توپ ۱۲۲ میلیمتری «ضحی»
يكشنبه ، 29 فروردين 1395 ، 15:59

در روز ارتش جمهوری اسلامی، از توپ خود کششی ۱۲۲ میلیمتری ضحی در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از ایسنا، به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان‌های نیروهای مسلح در استان اصفهان به شکل هماهنگ به رژه پرداختند و آخرین دستاوردهای نظامی ارتش در مراسمی در میدان ارتش اصفهان به نمایش در آمد.

قبل از شروع مراسم رژه، سه فروند هواپیمای F۱۴ هوابرد شیراز بر فراز میدان ارتش اصفهان پرواز کردند و به صورت رفت و برگشت با ارتفاعی پایین به نمایش پرداختند. همچنین چتربازان هوابرد شیراز بر فراز آسمان اصفهان به انجام حرکات نمایش پرداختند و در میدان ارتش فرود آمدند.

همچنین از توپ خود کششی ۱۲۲ میلیمتری ضحی که توسط کنترل از راه دور هدایت می‌شد، بهره برداری شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 1:07

معاون برنامه‌ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات شهرداري اصفهان با تاكيد بر اينكه در حال حاضر ابزارهاي هوشمند در شهر اصفهان وجود دارد، گفت: اين در حالي است كه باید زيرساخت‌هاي مناسب استفاده از اين ابزارها را نیز فراهم کنیم.

به گزارش رویش نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، محمود محمدي در حاشيه سلسله نشست‌هاي شهر هوشمند كه با محوريت مديريت و برنامه‌ريزي هوشمند خدمات و فضاي شهري برگزار شد، با اشاره به برگزاري كنفرانس گردشگري الكترونيك در راستاي كسب و كار الكترونيكي در اصفهان و مشاركت شهرداري در اين زمينه اظهار كرد: در اين همايش مقالاتي ارائه شد كه با اهداف شهرداري در دوره جديد همخواني داشته و سعي داريم از ظرفيت‌هاي اين مقالات بهره‌برداري لازم را داشته باشيم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در سيستم مانيتورينگ و كنترل هوشمند تجهيزات و تاسيسات خدمات شهري، شهرداري اقداماتي را در دستور كار دارد، افزود: از اين رو ذخيره انرژي در شهرداري اصفهان به ويژه مصرف برق، كنترل ترافيك، راه‌اندازي سيستم‌هاي ABLو AFCاتوبوسراني است كه اطلاع‌رساني به شهروندان در خصوص ساعت حرکت اتوبوس‌ها و این امر جز برنامه‌هاي شهرداري در سال جاري به دنبال هوشمندسازي شهر اصفهان است.

معاون برنامه‌ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات شهرداري اصفهان در ادامه با اشاره به اينكه تحقق شهر هوشمند نيازمند درخواست تمام مسئولان و شهروندان است، ادامه داد: افزايش سلامت عمومي جامعه، كاهش آلودگي‌هاي شهري، كاهش هدررفت انرژي‌ها و منابع، كاهش هزينه‌هاي شهرداري و همچنين ساماندهي نيروي انساني و كارآمد از مزاياي هوشمندسازي شهر است.

وي استفاده از تمام ظرفيت‌‌هاي داخلي و خارجي براي تحقق شهر هوشمند را ضروري دانست و افزود: از اين رو مركز فناوري‌هاي نوين شهرداري اصفهان سعي بر آن دارد تا با شناسايي ظرفيت‌هاي علمي و خلاقانه و تدوين آنها مطابق با نياز بوم‌شهر اصفهان حلقه واسطي بين ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و فناوري دنيا به مديران شهرداري براي اجراي برنامه‌هايشان باشد.

محمدي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر ابزارهاي شهر هوشمند در اصفهان وجود دارد، گفت: اين در حالي است كه باید زيرساخت‌هاي مناسب استفاده از اين ابزارها را نیز فراهم کنیم.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه عدم تحقق مديريت شهري در كاهش مصرف انرژي‌ها و همچنين تحقق شهر هوشمند در فعاليت‌هاي شهرداري تاثير بسزايي نخواهد داشت، افزود: بايد توجه داشت كه شهرداري بيش از 450 فضاي شهري بزرگ در شهر اصفهان را در اختيار دارد كه با اجراي برنامه‌هاي كاهشي مصرف انرژي‌ها در اين مناطق مي‌تواند تاثير بسزايي داشته باشد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 1:07

به گزارش رویش نیوز اصغر محسن‌زاده کرمانی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه بارش برف و باران، سرما و طوفان در نیمه اول فروردین ماه خسارات زیادی را به بخش کشاورزی و دامپروری استان اصفهان وارد کرده است، اظهار داشت: بر این اساس با توجه به گزارشات جمع‌آوری شده در نیمه اول امسال به محصولات باغی استان ۲۴۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی در خصوص خسارات وارد شده به محصولات زراعی استان اصفهان در نیمه اول فروردین ماه نیز ابراز داشت: به این بخش نیز در آخرین برآورد هفت میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همچنین به وارد شدن شش میلیارد تومان خسارت به بخش دامپروری و کندوهای زنبور عسل استان اصفهان اشاره داشت و افزود: این خسارت در بخش ریزش دیوار دامپروی‌ها و خسارت به تاسیسات بوده است.

وی اضافه کرد: خسارات وارد شده به کشاورزی استان اصفهان به شهرستان‌های اردستان، تیران و کرون، خوانسار، کاشان، نجف آباد و گلپایگان بوده است.

محسن‌زاده کرمانی با اشاره به اینکه پرداخت خسارات به کشاورزان و دامپروران تنها از طریق بیمه امکان‌پذیر است، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌‌های صورت گرفته تاکنون ۷۰ درصد از کشاورزان استان محصولات خود را بیمه کرد‌ه‌اند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 11:44

بخشی از جاده ابریشم در محدوده عربستانِ گلپایگان قرار دارد كه این روزها به دلیل بی‌تدبیری مسئولان در معرض نابودی قرار گرفته است.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، «عربستان» منطقه‌ای در شهرستان گلپایگان است كه به مجموع تعدادی از روستاهای این شهرستان به نام‌های تیكن،‌ دُر،‌ رحمت‌آباد و شورچه به دلیل كوچاندن و اقامت تعدادی از قبایل عرب در این منطقه گفته می‌شود. این منطقه در مسیر راه ابریشم قرار دارد و جاده ابریشم باستانی نیز از آنجا گذر كرده است.

اما این روزها و با توجه به تاكیدات كارشناسان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان اصفهان برای بهبود شرایط اقتصادی و جذب گدشگر برخی از بی‌توجهی‌های مسئولان نسبت به وضعیت آثار و بناهای تاریخی كه می‌تواند بهترین ابزار جذب گردشگر باشد نمكی است كه هر روز بر زخم‌های بخشی از جاده ابرایشم در عربستانِ گلپایگان پاشیده می‌شود.

همچنین باید توجه داشت که جاده دُر – تیکن با توجه به فرسوده بودن و نبود زیرساخت‌های مناسب زمینه ساز تصادفات زیادی شده است و هر روز وضع این جاده بدتر از روز قبل می‌شود.

بی‌توجهی‌ها نشان از تاكید بر فراموشی تاریخ هزار ساله دارد

اما بهروز فاضلی، یكی از دوستداران و فعالان میراث فرهنگی و محیط زیست كه نسبت به روند توجه مسئولان نسبت به وضعیت بناهای تاریخی و همچنین جاده ابریشم در منطقه عربستانِ گلپایگان شاكی است، می‌گوید: بر اساس گفته‌های مردمان و پیشینیان روستای تاریخی تیكن هزاران سال است كه به این منطقه رسیدگی نشده است و ارائه خدمات و احیای بافت‌های تاریخی این منطقه به فراموشی سپرده شده است.

او از رها شدن كاروانسرای سلجوقی و كاروانسرای جلودار كه در حوزه استحفاظی جاده ابریشم نیز قرار دارد سخن به میان می‌آورد و اضافه می‌كند: تاكنون هیچگونه اقدامی برای اصلاح و دوبانده كردن این جاده و همچنین بازسازی این دو كاروانسرا انجام نشده است.

alt

فاضلی كه معتقد است عدم توجه به شرایط فعلی جاده ابریشم در این منطقه با توجه به جایگاه و اهمیتی كه دارد بیانگر به فراموشی سپردن تاریخ هزار ساله است، ادامه می‌دهد: به دلیل وجود پیچ‌های تند در برخی از نقاط این جاده هر هفته یك تصادف در این جاده اتفاق می‌افتد و این در حالی است كه تامین روشنایی مسیر آن نیز با ابتدایی‌ترین وسایل انجام شده است.

وی ساماندهی این مسیر و دوبانده كردن آن را در كاهش ۳۰ كیلومتری مسافت اصفهان – گلپایگان تاثیرگذار می‌داند و می‌افزاید: این در حالی است كه با بی‌تدبیری مسئولان مسیر روستای موته – اصفهان - تهران به عنوان مسیر اصلی انتخاب شده است.

این دوستدار میراث فرهنگی و محیط زیست با تاكید بر اینكه مسیر فعلی تعیین شده برای تردد مسافران اصفهان – تهران كه از روستای موته  انتخاب شده از دل منطقه حفاظت شده می‌گذرد، ادامه می‌دهد: همچنین باید توجه داشت كه دوبانده كردن جاده موته برای تردد مسافران از اصفهان به تهران در منطقه حفاظت شده موته در حال انجام و تاكنون ۷۰ درصد رشد فیزیكی داشته است.

alt

وی كه معتقد است اگر جاده تیکن - دهق و علویجه دوبانده شود مسیر اصفهان – گلپایگان – اراک - همدان و کرمانشان نیز در همین جاده تعریف خواهد شد، بیان می‌كند: همچنین با این اقدام احیای جاده باستانی ابریشم نیز انجام خواهد شد و زمینه ساز رونق گردشگری منطقه خواهد بود.

«جعده شاهی» بخشی از جاده ابریشم هست، نیست?!

مهدی نوبخت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان نیز در این باره با تاكید بر اینكه هنوز ما تحقیق در خصوص اینكه آیا جاده معروف به «جعده شاهی» بخشی از جاده ابریشم است یا خیر اطلاع دقیق نداریم و در این باره نیز تحقیق صورت نگرفته است، می‌گوید: تاریخ شفاهی عنوان شده از سوی اهالی این منطقه همه اطلاعاتی است كه  ما در رابطه با این جاده داریم است.

وی همچنین در پاسخ به چرایی عدم رسیدگی به این جاده و آثار تاریخی اطراف آن در حالی که این بار بخشی از جاده ابریشم بودن «جعده شاهی»  را رد و یا تاکید کند، می‌افزاید: باید توجه داشت که جاده ابریشم راه جهانی است و باید مدیریت کلان کشور برای ساماندهی آن برنامه‌ریزی داشته باشد و ساماندهی این امر بر عهده ما نیست.

ساماندهی جاده دُر – تیکن در دستور کار است/۹۰ درصد راه‌های روستایی استان فاقد روشنایی هستند

فرزاد دادخواه، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان ساماندهی جاده دُر – تیکن را در دستور کار اداره راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان می‌داند و با اشاره به انجام روکش آسفالت در ۱۰ کیلومتر از این جاده می‌گوید: همچنین برای ساماندهی هشت کیلومتر باقیمانده از این جاده منتظر تامین اعتبار هستیم.

وی اضافه می‌کند: ساماندهی جاده‌های درون روستایی این منطقه نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که باید در دستور کار ساماندهی قرار گیرد.

alt

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در خصوص تامین روشنایی محور دُر – تیکن ادامه می‌دهد: اعتبارات روشنایی در استان اصفهان و در همه کشور تنها به نقاط پرحادثه اختصاص می‌یابد و در این زمینه اعتباری برای این منطقه پیش‌بینی نشده است.

وی بیان می‌کند: باید توجه داشت که در حال حاضر ۹۰ درصد از راه‌های روستایی استان اصفهان فاقد روشنایی است.

دادخواه که معتقد است بازسازی جاده دُر-  تیکن می‌تواند در کاهش بُعد مساحت اصفهان – گلپایگان - تهران تاثیرگذار باشد، می‌افزاید: این در حالی است که حجم ترافیک و میزان تردد مناسب این جاده نیست و شبکه راهی کشور در مسیر سه راهی موته که به نام سه راهی «ورکان» نامگذاری شده، تعریف و قابل استفاده است.

ساماندهی راه‌‌های درون روستایی در انتظار قیر رایگان

در این میان، غلامحسین خانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام آسفالت جاده روستاهای منطقه عربستان را در انتظار تامین قیر رایگان از سوی وزارت نفت می‌داند و می‌گوید: اخیراً مجلس مصوبه‌ای را در خصوص تامین قیر رایگان و آسفالت راه‌های روستایی داشته که در صورت تخصیص این میزان قیر راه‌‌های این روستاها نیز ساماندهی خواهد شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 11:44

به گزارش رویش نیوز حسن خدابخش در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از استان اصفهان است.

وی بیان داشت: بر این اساس طی سه روز آینده به تناوب شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش‌های رگباری به ویژه در مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق در برخی مناطق همراه با رعد برق در استان اصفهان خواهیم بود.

رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای اصفهان امروز سه تا چهار درجه افزایش خواهد داشت و كمیته دما تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی بیان داشت: هوای اصفهان امروز صاف، گاهی افزایش ابر و با وزش باد نسبتاً شدید و احتمال بارش پراكنده همراه است.

‌‌‌خدابخش گفت: روز یکشنبه هوای اصفهان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراكنده همراه است.

وی اعلام کرد: روز دوشنبه هوای اصفهان نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق همراه است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 9:10

خرم آباد - معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور توضیحاتی در مورد رد صلاحیت منتخب سوم اصفهان ارائه کرد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با رد صلاحیت منتخب مردم اصفهان از سوی شورای نگهبان و همچنین موضع وزارت کشور در این رابطه اظهار داشت: ما مجری انتخابات هستیم و طبق قانون انتخابات هر شخصی که در انتخابات ثبت نام می کند هیئت اجرایی متشکل از فرمانداری، ثبت احوال شهرستان، عضو شورای اسلامی بخش یا شهرستان و ۱۱ نفر به عنوان معتمدین کار بررسی صلاحیت آنها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در مورد خانم خالقی هیچ مورد خاصی از طریق مراجع چهار گانه و بررسی های محلی مشاهد نشد گفت: وزارت کشور و هیئت اجرایی که مسئولیت این کار را دارد در مرحله اول ایشان را تایید صلاحیت کرد و سپس هیئت نظارت به دلایلی وی را رد صلاحیت کرد.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این مرحله این کاندیدا به شورای نگهبان شکایت کردند و در نهایت در شورای نگهبان صلاحیت وی تایید و به وزارت کشور اعلام شد گفت: انتخابات برگزار و نفر سوم شد و در بررسی انتخابات به ما اعلام کردند که انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان و در مورد نفر سوم این حوزه انتخابیه باطل شده و در بقیه موارد تایید شده است.

مقیمی تصریح کرد: موضع ما در وزارت کشور با موضع شورای نگهبان در رابطه با عدم تایید صلاحیت خانم خالقی متفاوت بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با ارزیابی عملکرد استانداران در انتخابات بیان داشت: در شش ماهه دوم امسال به انتخابات ریاست جمهوری و شورای های شهر و روستا ورود پیدا می کنیم که آنجا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده بخشداران و فرماندارن است.

معاون و قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور بیان داشت: طبیعی است که اگر بخشدار و یا فرمانداری نتواند در این راه درست قدم بردارد و برنامه ها را اجرا کند یا جابجا شده و تعویض می شود و میدان را به کسی دیگر واگذار خواهیم کرد.

مقیمی تصریح کرد: در سال ۹۵ بیشترین توجه و ارزیابی عملکرد ما به موضوع اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل اجتماعی و توجه به کرامت ارباب رجوع است، علاوه بر سایر بحث هایی که باید از سوی استانداران دنبال شود خواهد بود.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 9:10

 

alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 9:10

 

عاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان در دستور کار ارشاد قرار گرفته، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، شهرستان گلپایگان در ۶ ماهه دوم امسال صاحب سینمای ثابت می‌شود.

به گزارش رویش نیوز حسینعلی آقائیان زاده در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته در چند شهرستان اصفهان سینما راه‌اندازی شد و امسال نیز در نظر داریم بسیاری از شهرستان‌ها صاحب سینما شوند.

وی افزود: در سال گذشته شهرستان‌هایی مانند فریدن، فریدونشهر، سمیرم، شهرضا، گز و فولادشهر از شهرهایی بودند که سینما در آن‌ها راه‌اندازی شده و برخی نیز بازسازی شدند.

معاون هنری  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: سینماهای گز و فولادشهر تحت نظر مدیریت حوزه هنری بوده و سینماهای فریدن، فریدونشهر، سمیرم و شهرضا وابسته به ارشاد  هستند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های استان در دستور کار ارشاد قرار گرفته، افزود: شهرستان گلپایگان نیز در 6 ماهه دوم امسال از جمله شهرستان‌هایی است که صاحب سینمای ثابت می‌شود. پیش از این نیز این شهرستان سینما داشته که به صورت موردی فیلم پخش می‌کرد اما ثابت نبود.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 139 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 19:24

به گزارش رویش نیوز علی بصیرپور امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در روزهای اخیر میزان بارندگی به نسبت خوبی داشتیم، این بارش‌ها وضعیت ذخیره آب استان را مقداری افزایش داد اما نسبت به آمار متوسط آب منطقه‌ای استان اصفهان هنوز مقدار زیادی نیاز به بارش وجود دارد تا نسبت به حد متوسط نزدیک شود.

وی در خصوص اعلام بیشترین مقدار بارش در استان اصفهان افزود: بیشترین بارش‌ها مربوط به غرب استان در حوزه سد زاینده‌رود است؛ در طول این بارش‌ها ذخیره سد زاینده‌رود از 264 به 285 میلیون مترمکعب آب افزایش یافت که این افزایش 20 میلیونی نشانگر بارش‌های بسیار خوب در آن منطقه بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر باید حداقل 200 میلی‌متر در حوزه زاینده‌رود بارش داشته باشیم تا میزان آب به حد متوسط خود برسد.

وی در پایان در خصوص زمان بسته شدن آب زاینده‌رود در محدوده اصفهان خاطرنشان کرد: از اواسط خرداد شهروندان جاری نبودن آب زاینده‌رود در اصفهان را به دلیل کم‌آبی بازهم مشاهده خواهند کرد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 132 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 19:24

فراخوان جشنواره "استندآپ کمدی اصفهان"
شنبه ، 28 فروردين 1395 ، 16:32

فراخوان نخستین جشنواره "استندآپ کمدی" با هدف کشف استعدادیابی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سطح استانی اعلام شد.
به گزارش رویش نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نخستین جشنواره "استندآپ کمدی" کشور با هدف کشف استعدادها در این زمینه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در برنامه‌های مختلف، در سطح استانی به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
هدف از برگزاری این مراسم استعدادیابی از بین مردم بوده لذا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با برنامه ریزی های صورت گرفته برآن شد تا با برگزاری این جشنواره از بین افرادی که احساس می‌کنند ظرفیت اجرای استندآپ کمدی دارند، بهترین‌ها را انتخاب کند که هدف اصلی این جشنواره معرفی افراد هنرمند و با استعداد در زمینه استندآپ و بهره مندی از آن ها در برنامه‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است.
شرکت کنندگان تا 15 اردیبهشت ماه فرصت دارند کلیپ های پنج دقیقه ای خود را در قالب سی دی به یکی از سه روش ارسال به ایمیل جشنواره، بارگذاری از طریق سایت و یا تحویل سی دی به دبیرخانه جشنواره واقع در کتابخانه مرکزی ارائه دهند.
برگزیدگان مرحله نخست جشنواره استندآپ کمدی از تاریخ 25 تا 29 اردیبهشت‌ ماه مورد تست و بازبینی حضوری در کتابخانه مرکزی قرار می گیرند و در پایان نیز روز 30 اردیبهشت ماه مراسم اختتامیه جشنواره استندآپ کمدین های اصفهانی برگزار خواهد شد.
جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره شامل نفر اول مبلغ دو میلیون تومان، نفر دوم یک و نیم میلیون تومان، نفر سوم یک میلیون تومان و به نفرات برگزیده از چهارم تا دهم 500 هزار تومان وجه نقد می باشد.
نتایج برگزاری این جشنواره علاوه بر کشف استعدادها، ثبت اسامی افراد برگزیده در لیست هنرمندان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری به منظور بهره مندی در مقاطع مختلف است.
این جشنواره هیچ محدودیتی سنی برای شرکت‌کنندگان در نظر نگرفته است و بانوان نیز می‌توانند با رعایت پوشش مناسب در این جشنواره شرکت کنند كه علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایتesfahanfarhang.ir مراجعه کرده و یا با شماره 09363869714 تماس حاصل کنند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 125 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 19:24